Eksamenshjælp 9.kl. Dansk

Eksamenstræning

Eksamenshjælp 9.kl. Dansk

Vil du gerne føle dig mere klar til afgangsprøverne i dansk 9.kl., så læs med her!

Afgangsprøverne er lige rundt om hjørnet, og her er din mulighed for at blive så forberedt, som man kan blive. På dette eksamenshjælp hold, er der fokus på den skriftlige og mundtlige afgangsprøve. Her vil vi træne en masse tidligere eksamenssæt, og du vil få tips og tricks til, hvordan du kan forbedre dine karakterer.

Der er altså tale om muligheden for at få masse relevant viden, som du ikke kun kan bruge til afgangseksamen i folkeskolen, men ligeledes på længere sigt til fremtidige eksamener.

Undervisningen vil være præget af god stemning samt en masse gode huskeregler, så du ikke glemmer tingene.

Tilmeld dig dansk nu - det koster kun et par timer om ugen!

Plan for hver dato:
APRIL:
2/4: Læsning og retskrivning - sæt 1.
9/4 Gennemgang af læsning og retskrivning sæt 1, samt tips og tricks til opgaverne. Afslutningsvis små opgaver til de hyppigste fejl fra sættet.
16/4 Læsning og retskrivning - sæt 2.
23/4 Gennemgang af læsning og retskrivning sæt 2, samt tips og tricks til opgaverne. Afslutningsvis små opgaver til de hyppigste fejl fra sættet.
30/4 Skriftlig fremstilling, hvilke genrer er der? Tips og tricks til hver genre samt opgaver dertil.

MAJ:
7/5 Snak om den mundtlige eksamen, hvordan foregår den? Hvad skal man have styr på generelt? Små mundtlige øvelser.
14/5 Tekst på få sider, derefter gruppearbejde og præsentationer for hinanden i små grupper samt feedback.
21/5 Tekst på klassen, som vi analyserer i fællesskab. Afslutningsvis giver underviser et eksempel på, hvordan man kan præsentere den til eksamen
28/5 Opsummering af alle tips og tricks, som eleverne får udleveret af læreren på papirform.

Om lærerren:
Adam er 25 år gammel og underviser i League of Legends på Ungdomsskolen. Til dagligt læser Adam Molekylær- og Medicinalbiologi på universitetet. Han har tidligere spillet League of Legends på et professionelt plan og været nummer 12 på ranglisten i Europa. Han har spillet League of Legends, siden det udkom, og han har i mange år undervist en masse spillere. Derudover er Adam en sjov og udadvendt person, som skaber et trygt, sjovt og lærerigt miljø. I kommer til at lære en masse om, hvordan det er at spille på et hold samt taktikken i spillet. I får et indblik i, hvordan man bedst muligt bliver bedre til et spil og på samme tid tilegner sig sociale kompetencer, så I kan få en masse nye venner!