Eksamenshjælp 9.kl. Matematik

Eksamenstræning

Eksamenshjælp 9.kl. Matematik

Eksamen er nær. Har du behov for at skærpe dine matematikfærdigheder? Så er du kommet til det rigtige sted, her må du gerne medbringe dine egne opgaver og her kan du få svar på alle dine matematikspørgsmål. Det skal nok gå godt 12

Program.
3. april: Færdighedsregning, algebra - herunder brøkregning og parenteser, procent og promille.
10. april. Færdighedsregning, geometri, funktioner, grafisk aflæsning,
17. april. Problemregning. Herunder med trigonometri, statistik, sandsynlighed.
24. april. Problemregning, herunder enkel kombinatorik og anvendelse af GeoGebra til opgaveløsning.
1. maj. Problemregning. Spørgetime og flere opgaver.
8. , 15. , 22. og 29. maj. Mundtlig eksamenstræning.
Vi ser på eksamenslignende udtræksopgaver og træner løsningsmetoder - både med og uden CAS-værktøjer som Excel og GeoGebra - og mundtlig fremstilling af ens metoder og resultater.
29. maj. Afslutning med spørgetime, ellers samme program.

Om læreren:
Heine Strømdahl underviser i engelsk, historie og særligt matematik. Matematik anvendes overalt og indeholder mange fascinerende resultater og anvendelser, som er alt fra pengeoptælling i iskiosken til beregninger til en rumrejse. Man skal fange en forståelse for matematikken og dens 'byggesten', hvis man skal blive god til det, og det skal gerne være sjovt samtidig. I Heines timer handler det meget om at finde frem til en forståelse for matematikken og de ord man bruger i matematik - brøker, omkreds, ligninger, funktioner osv. Alle spørgsmål er velkomne i timerne, der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar!

Heine har en Bachelorgrad i matematik fra Københavns Universitet og underviser på Ungdomsskolen på sit 13. år. Udover ungdomsskolen har han bl.a. undervist i matematik på gymnasier, VUC og en privatskole. Blandt hans fritidsinteresser er cykling, vandring og fotografering.

KKevent share

Del med