Eksamenshjælp 9.kl. Naturfag

Eksamenstræning

Eksamenshjælp 9.kl. Naturfag

Bliv klar til den fælles naturfagsprøve og skriftlige prøver i biologi, geografi og fysik/kemi

Til forberedelserne af naturfagsprøven, kan der være mange ting, der gør dig nervøs, og det er helt normalt. Du kan komme forbi med alle dine spørgsmål til dit eksamensprojekt, og så vil jeg gøre mit bedste for at hjælpe dig. Det kan være repetition af emner, du synes kan være svære, men det kan også være hjælp til med dit projekt til undersøgelser, modeller, problemstillinger eller arbejdsspørgsmål. Der vil også være hjælp til, hvad en censor og lærer kigger på, når de skal vurdere dig til afgangsprøven. I slutspurten arbejder vi også med, hvad du kan gøre for at blive endnu bedre til at præsentere, hvis du bliver nervøs, når du skal fremlægge eller tale foran din lærer og censor.

Derudover er undervisningen også til de skriftlige prøver i fysik/kemi, biologi og geografi for 9. og 10. klasse. Hver uge går vi i dybden med de forskellige dele af det at gå til prøve. Undervisningen vil både indebære nogle tips til det at gå op til en naturfagsprøve, og vi vil sammen tage en af de gamle skriftlige prøve, som dem du kender dem fra terminsprøverne, i trygge rammer. Derudover vil der også være teknikker og strategier til, hvordan du kan forberede dig godt op til prøven, så du kan føle dig i topform på prøvedagen.

Onsdage 16.00-18.00 i perioden 17. april til 29. maj ved Fredericiagade 39
3. april: Strategier til at forberede sig til prøverne
10. april til 22. maj: Vejledning og repetition
29. maj: Om at gå til prøve og tips og tricks

Om læreren:
Mikkel Haasum-Barkholt underviser i Science på ungdomsskolen. Han er meget optaget af at gøre undervisningen til elevernes egen. Han gør derfor meget ud af, at undervisningen tilrettelægges efter elevernes ønsker og inddrager elevernes interesser. Det er vigtigt for Mikkel, at der er højt til loftet og plads til nysgerrighed i undervisningen. Det er hans vision, at videnskaben skal føles som en fritidsinteresse, ikke flere timer på en i forvejen lang skoledag.

Mikkel læser på 4. år og sidste år på Københavns Professionshøjskoles læreruddannelse. Her har han fysik/kemi, biologi, geografi og matematik som undervisningsfag. Han har siden 2020 arbejdet som vikar på Ungdomsskolen. Han er desuden en ægte astronomi-nørd, og siger det stolt! Ved siden af Ungdomsskolen arbejder Mikkel også på Planetarium, hvor han formidler om Universet.

KKevent share

Del med