Eksamenshjælp 9.kl. Tysk

Eksamenstræning

Eksamenshjælp 9.kl. Tysk

Er du så heldig at have trukket tysk til eksamen og kunne du måske godt tænke dig lige at få finpudset det tyske sprog inden det går løs? - så skal du være hjertelig velkommen på dette eksamensforberedende tyskhold. Undervisningen vil de første fire gange være rettet mod den skriftlige eksamen og de sidste fire gange mod den mundtlige eksamen. Vi kommer til at få styr på de vigtigste basis-ting, arbejde med gode tips og tricks til hvordan man griber selve eksamen an, men også forberedelsen op til. Det kommer til at blive wunderschön!

Undervisningsoversigt:

Torsdag d. 4/4: Gennemgang og træning af lytteforståelse (hæfte 1: Hören 1, 2, 3)

Torsdag d. 11/4: Gennemgang og træning af læseforståelse (hæfte 1: Lesen 1, 2, 3)

Torsdag d. 18/4: Gennemgang og træning af sprog og sprogbrug (hæfte 2: Aufgabe 1, 2, 3)

Torsdag d. 25/4: Gode fif til og træning af fri skriftlig fremstilling (hæfte 2)

Torsdag d. 2/5: Hvordan griber man forberedelsen til mundtlig eksamen i tysk an?

Torsdag d. 16/5: Fokus på bøjning af verber: regelmæssige verber, zu sein, zu haben + førnutid

Torsdag d. 23/5: Gode fif og "basis-sætninger" der er gode at have ved hånden

Torsdag d. 30/5: Fiktiv mundtlig eksamen - Hvordan forbereder man sig bedst?

Om læreren:
Laura Engslev underviser i tysk på Ungdomsskolen. I Lauras undervisning er der plads til alle, og der findes ingen dumme spørgsmål. Ifølge Laura kan det faktisk (for nogle måske lidt overraskende) være supersjovt at lære tysk. Det vil hun i hvert fald gøre sit bedste for.

Til daglig er Laura kandidatstuderende i tysk og idræt på Københavns Universitet. Koblingen mellem sprog og bevægelse i Lauras hverdag vil derfor uden tvivl også spille en rolle i tyskundervisningen i Ungdomsskolen. Laura har undervist i tysk som lærervikar, på Ungdomsskolen og for voksne begynderhold i tysk samt flere eksamensforberedende tyskhold for 9. klasses afgangselever.