Kanotur i Sverige

Events & Workshops
Outdoor og friluftsliv

Kanotur i Sverige

Vil du bytte storbyens larm og jag ud med Sveriges fredfyldte søer? Så tag med på en 3 dages kanotur, hvor samvær og hygge står på programmet. Vi tager til Skånes største og smukkeste sø, Ivösjön, som kun ligger 2,5 time fra København med tog. Så find dit indre outdoor gen frem og vær med, når vi drager til Sverige, hvor vi sover i det fri, nyder naturen, hinandens samvær og laver mad over bål.

Adresse:
Ivösjön, skåne

Mødested:
Københavns hovedbanegård

PRIS:
Turens pris bliver 1000 kr, de dækker leje af udstyr, forplejning og transport.
For at sikre dig en plads, skal du straks efter tilmelding indbetale 1000 kr til ungdomsskolen på reg. 0216 konto. 4069181783.

Om underviserne
Jakob Pedersen er uddannet friluftsvejleder og er vild med at være i naturen. Han har fokus på at skabe gode, fælles udeoplevelser og videregive basale færdigheder, som kan motivere andre til at komme ud og dyrke mere friluftsliv. Jakob er uddannet fra friluftslinien på Paul Petersens Idrætsinstitut i 2020/21, hvorfra han har opnået instruktørbeviser i alt lige fra telemarkski og mountainbike, til havkajak, kano og SUP. Jakob er rigtig glad for vandaktiviteter, og når han ikke underviser i Ungdomsskolen, så arbejder han bl.a. som klubmedarbejder ved Det Maritime Ungdomshus.

Anne Elmerdahl underviser i flere af friluftslivets forskellige afskygninger. Alt fra shelterture, mountainbike, klatring, madlavning over bål til vandre- og kanoture. De forskellige ture og workshops har til formål at give de unge glæde ved at færdes udendørs. Nøgleordet er hygge - her kan alle være med, uanset om man er Indiana Jones, eller man er helt nybegynder. Til hverdag arbejder Anne på en efterskole, laver teambuilding med unge mennesker såvel som vandaktiviteter som SUP og kajak hos Kajakhotellet inde i København.

Husk at melde afbud til undervisningen i god tid, hvis du ikke kan komme, så en anden kan nå at få pladsen. Skriv til almen.ungdomsskolen@kk.dk med navn og hold, eller ring til administrationen på 88775367 mellem kl.10-15 mandag til torsdag og kl. 9.30-13 fredag.