Outdoor Ranger

Outdoor og friluftsliv

Outdoor Ranger

Er du Klar til Udfordringen?

Træd ind i en ny verden, hvor du ikke hører byens larm og naturens rå kraft er din eneste følgesvend!
Naturpark Amager kalder på unge eventyrlystne sjæle i alderen 13-18 år, som tør udfordre sig selv og træde ind i naturens skatkammer.
På vores Ranger hold vil du ikke bare lære at klare dig - du vil blive en del af naturen, mestre skoven, vandet og endda håndtere et laser-gevær som en ægte kriger!
Dit Eventyr Inkluderer:
Vild Madjagt: Lær at spore, finde og tilberede lækkerier fra naturens eget spisekammer.
Tømmerflådeekspedition: Byg din egen tømmerflåde og sejl gennem nogle af Amagers fortryllende vandveje.

Lav din egen kniv: Lav din egen kniv fra bunden, et vigtigt værktøj som gør dig i stand til at overleve i naturen.

Camplivet: Lær at sætte din lejr op, og nyd madlavning på åben ild under stjernerne.
LaserTag på Kongelundsfortet: Tag et skridt ind i fremtiden og kæmp mod dine venner i et pulserende spil.

Vandretur & Overnatning i Naturpark Amager: Slut af med en uforglemmelig overlevelsestur, hvor du kan afprøve dine nye færdigheder, overnatte i skoven og måske endda blive en sand outdoor ranger.
Er du klar til et eventyr, der forvandler dig? Er du klar til at lave seje ting og blive en del af naturen?

Din plads ved bålet venter.
Grib chancen, og meld dig til nu - for i Amagers natur overlever kun de tapreste!

Om underviserne

Anne Elmerdahl underviser i flere af friluftslivets forskellige afskygninger. Alt fra shelterture, mountainbike, klatring, madlavning over bål til vandre- og kanoture. De forskellige ture og workshops har til formål at give de unge glæde ved at færdes udendørs. Nøgleordet er hygge - her kan alle være med, uanset om man er Indiana Jones, eller man er helt nybegynder. Til hverdag arbejder Anne på en efterskole, laver teambuilding med unge mennesker såvel som vandaktiviteter som SUP og kajak hos Kajakhotellet inde i København.

Husk at melde afbud til undervisningen i god tid, hvis du ikke kan komme, så en anden kan nå at få pladsen. Skriv til almen.ungdomsskolen@kk.dk med navn og hold, eller ring til administrationen på 88775367 mellem kl.10-15 mandag til torsdag og kl. 9.30-13 fredag.