Weekend på vandet 1-2 juni.

Events & Workshops
Outdoor og friluftsliv

Weekend på vandet 1-2 juni.

Kunne du tænke dig at prøve kræfter med en masse sjove vandaktiviteter i en hel weekend? Så er dette hold lige noget for dig!

I løbet af weekenden skal vi bl.a. prøve at ro havkajak, padle kano og stå på SUP-board (Stand-Up-Paddle). Du vil du lære om sikkerhed på vand, få erfaring med at færdes i/på havet og lære basale tekniske færdigheder til at styre forskellige fartøjer. Der er med andre ord garanti for at blive underholdt, udfordret og have en masse fede oplevelser sammen med andre på din alder.

Vi har base på Det Maritime Ungdomshus ved Amager Strandpark, som har alt det fede grej, vi skal bruge (inkl. våddragter og -sko, veste og alt det nødvendige sikkerhedsudstyr). Der er også badefaciliteter og en sauna.

Det eneste du skal huske er: dit eget badetøj til at have på under våddragten, et håndklæde, en madpakke og en fyldt drikkedunk.

Holdet forløber over to dage, og du behøver ikke have nogen erfaring med vandsport på forhånd - kun godt humør og lysten til at prøve noget nyt.

Om underviserne
Jakob Pedersen er uddannet friluftsvejleder og er vild med at være i naturen. Han har fokus på at skabe gode, fælles udeoplevelser og videregive basale færdigheder, som kan motivere andre til at komme ud og dyrke mere friluftsliv. Jakob er uddannet fra friluftslinien på Paul Petersens Idrætsinstitut i 2020/21, hvorfra han har opnået instruktørbeviser i alt lige fra telemarkski og mountainbike, til havkajak, kano og SUP. Jakob er rigtig glad for vandaktiviteter, og når han ikke underviser i ungdomsskolen, så arbejder han bl.a. som klubmedarbejder ved Det Maritime Ungdomshus.

Anne Elmerdahl er uddannet friluftvejleder fra Paul Petersens Idrætsinstitut og underviser i flere af friluftslivets forskellige afskygninger. Alt fra mountainbike, klatring, vandsport, shelter- og kanoture. De forskellige ture og workshops har til forma?l at give de unge glæde ved at færdes udendørs. Nøgleordet er hygge - her kan alle være med, uanset om man er Indiana Jones, eller man er helt nybegynder. Til hverdag arbejder Anne som efterskolelærer og laver vandaktiviteter som SUP og kajak hos Kajakhotellet inde i København.

Husk at melde afbud til undervisningen i god tid, hvis du ikke kan komme, så en anden kan nå at få pladsen. Skriv til almen.ungdomsskolen@kk.dk med navn og hold, eller ring til administrationen på 88775367 mellem kl.10-15 mandag til torsdag og kl. 9.30-13 fredag.